mgr Ewa Dobranowska
Psycholog z wieloletnim doświadczeniem oraz certyfikowany psychoterapeuta Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Z wyróżnieniem ukończyła studia psychologiczne w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim w Lublinie. Studia podyplomowe z zakresu psychoterapii ukończyła w Krakowie. Certyfikat psychoterapeuty obroniła w 2018 roku. W zawodzie pracuje od ponad 20 lat, w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Brzesku i od 14 lat w Poradni Zdrowia Psychicznego w Brzesku. W Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Brzesku pracuje z dziećmi i młodzieżą.
Psychoterapie prowadzi w paradygmacie systemowo-psychodynamicznym. Psychoterapia to żmudna praca pacjenta, ale pozwala często dotrzeć do przyczyn zaburzeń emocjonalnych, gdy leki znoszą tylko objawy, a nie docierają do przyczyn. Psychoterapia nie wyklucza farmakoterapii, często z nią współgra i przyśpiesza leczenie. Bywa, że psychoterapia pozwala funkcjonować bez leków, co jest ważne w szczególności w przypadku dzieci i młodzieży.
Zapewnia profesjonalną pomoc i wsparcie psychologiczne w przypadku: zaburzeń depresyjnych i lękowych, zaburzeń osobowości, stresu, kryzysów życiowych. Prowadzi również psychoterapię par i rodzin oraz zajmuję się diagnozą psychologiczną. Swoją pomoc oferuje osobą dorosłym, młodzieży, dzieciom, rodzinom i parom.
ZAKRES DZIAŁALNOŚCI:
- diagnoza ilorazu inteligencji,
- diagnoza emocji,
- diagnoza organicznych zmian w OUN,
- diagnoza osobowości,
- indywidualna psychoterapia dzieci i młodzieży,
- terapia rodzin,
- poradnictwo psychologiczne dla rodziców, porady w trudnościach wychowawczych,
- opiniowanie dla ZUS, KRUS, do Zespołu Orzekania o Niepełnosprawności i do lekarzy specjalistów,
- indywidualna psychoterapia zaburzeń lękowych, depresyjnych, kryzysów życiowych oraz zaburzeń traumatycznych,
- psychoterapia par małżeństw.
mgr Robert Put
Psycholog w trakcie całościowego kursu terapii systemowo-psychodynamicznej, absolwent Psychologii Stosowanej na Uniwersytecie Jagiellońskim – specjalizacja: Psychologia zaburzeń zachowania i pomoc psychologiczna. Członek Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Doświadczenie psychologiczne i psychoterapeutyczne zdobywał m.in. w Klinice Psychiatrii Dorosłych w Szpitalu Uniwersyteckim, Szpitalu Klinicznym im. dr. Józefa Babińskiego, Instytucie Seksuologii i Psychoterapii „Zacisze” w Krakowie, Centrum Zdrowia Psychicznego i Terapii Uzależnień „Pro Vita”. Pracuje w Poradni Zdrowia Psychicznego, Zespole Leczenia Środowiskowego oraz w Oddziale Pediatrii w Szpitalu w Brzesku.
Praktykę zawodową prowadzi również w Poradni Zdrowia Psychicznego w Centrum Zdrowia Psychicznego „Pro Vita”. Swoje kwalifikacje stale podnosi poprzez uczestnictwo w konferencjach i szkoleniach. Pracę poddaje regularnej superwizji indywidualnej.
Zakres działalności:
- indywidualna psychoterapia dorosłych,
- wsparcie psychologiczne przy doświadczeniach kryzysów życiowych,
- diagnoza ilorazu inteligencji,
- diagnoza organicznych zmian w OUN,
- diagnoza osobowości,
- opiniowanie psychologiczne do celów orzeczniczych (ZUS, KRUS, Zespół Orzekania o Niepełnosprawności).
mgr Emilia Skołyszewska
Psycholog w trakcie całościowego szkolenia psychoterapii w nurcie systemowo-psychodynamicznym. Absolwentka Psychologii Stosowanej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz studiów podyplomowych z Socjoterapii na Uniwersytecie Pedagogicznym. Kompetencje zawodowe podnosi poprzez udział w szkoleniach ukierunkowanych na rozwijanie umiejętności diagnostycznych, terapeutycznych oraz z zakresu poradnictwa psychologicznego. Pracuje w placówkach oświatowych (Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, szkoła średnia) oraz w gabinecie Arche – Psychologia dla ludzi. Doświadczenie zawodowe zdobywała również pracując w ramach projektów realizowanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego. W swojej pracy koncentruje się głównie na diagnozie i wspieraniu rozwoju poznawczego oraz emocjonalno-społecznego dzieci i młodzieży.
Zakres działalności:
- diagnoza psychologiczna dzieci i młodzieży,
- pomoc psychologiczna dzieci i młodzieży,
- poradnictwo psychologiczne dla rodziców,
- diagnoza osób dorosłych do celów orzeczniczych,
- wsparcie psychologiczne dla osób chorujących przewlekle i ich bliskich.
mgr Maja Anuszkiewicz
psycholog, diagnosta i terapeuta z 25 letnim stażem, neuroterapeuta EEG biofeedback, socjoterapeuta, terapeuta holistyczny, psychodietetyk
Współautorka książki „Niepełnosprawność pokarmowa. Jak dietą eliminacyjną wspierać leczenie schorzeń alergicznych, psychicznych, neurologicznych?”, mama trójki dorosłych już dzieci.
Szczególnie dużą część swojej życiowej misji poświęca dzieciom i młodzieży pracując w szkołach, poradniach psychologicznych, w organizacjach pozarządowych, prowadząc prywatną praktykę. Jest pod stałą i regularną superwizją mojej pracy Superwizora Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Pracuje terapeutycznie w nurcie poznawczo-behawioralnym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na terapię ACT – terapia akceptacji i zaangażowania, z wersją dla młodzieży DNA-V, terapia schematów. W swoich działaniach skupia się na szybkiej i dokładnej diagnostyce problemu dziecka czy nastolatka, co umożliwia skuteczne rozwiązania. Bierze udział w grupie parlamentarnej d/s zmian legislacyjnych dla osób z ADHD.
ZAKRES DZIAŁALNOŚCI:
- diagnostyka spektrum autyzmu testem ADOS, także możliwość badania osób dorosłych,
- diagnostyka ADHD dzieci i młodzieży, test DIVA dla dorosłych,
- diagnostyka przyczyn trudności szkolnych, dysleksji rozwojowej,
- diagnostyka inteligencji i funkcji poznawczych, procesów pamięci dzieci i młodzieży wraz z opinią poradni niepublicznej, która umożliwia dostosowania na egzaminach zewnętrznych,
- diagnostyka i terapia trudności emocjonalnych dzieci i młodzieży,
- wsparcie dzieci i młodzieży w kryzysowych sytuacjach, chorobach przewlekłych.
mgr Sylwia Kamińska
psycholog, w trakcie kursu psychoterapii – nurt systemowo-psychodynamiczny
Psycholog, w trakcie 5 letniego kursu: „Psychoterapia indywidualna i terapia rodzin ze szczególnym uwzględnieniem problematyki okresu adolescencji” w Krakowskiej Fundacji Rozwoju Psychoterapii im. Profesor Marii Orwid. Kompetencje zawodowe podnosi poprzez udział w szkoleniach i konferencjach, ukierunkowanych na rozwijanie umiejętności diagnostycznych, terapeutycznych oraz z zakresu poradnictwa psychologicznego. Pracuje w placówkach oświatowych (szkoła podstawowa, szkoła średnia), prowadząc konsultacje indywidualne dla młodzieży szkolnej, warsztaty, zajęcia psychoedukacyjne oraz zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno–społeczne. W indywidualnej praktyce – zarówno podczas pracy z dorosłymi jak i z dziećmi oraz młodzieżą – koncentruje się na rozpoznawaniu, rozumieniu i wyrażaniu emocji oraz poszukiwaniu indywidualnych wartości i sensu życia przez Pacjenta.
Zapewnia pomoc i wsparcie psychologiczne w przypadku: zaburzeń nerwicowych, depresyjnych i lękowych, a także przewlekłego stresu i kryzysów życiowych.
ZAKRES DZIAŁALNOŚCI:
- terapia psychologiczna dzieci i młodzieży,
- poradnictwo psychologiczne dla rodziców,
- terapia indywidualna dla osób dorosłych.
mgr Aleksandra Bawolska–Piszczatowska
psycholog, pedagog specjalny
Absolwentka psychologii (o specjalności klinicznej) na Uniwersytecie Humanistyczno-społecznym w Poznaniu oraz pedagogiki specjalnej (specjalności: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz wczesne wspomaganie rozwoju dziecka) na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Kompetencje zawodowe podnosi poprzez udział w szkoleniach i konferencjach z zakresu wsparcia psychologicznego dla młodzieży.
Autorka i współautorka publikacji naukowych z zakresu mutyzmu wybiórczego, diagnozy prenatalnej niepełnosprawności dziecka, zdrowia psychicznego adolescentów z niepełnosprawnością intelektualną.
Doktorantka na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz pracownik dydaktyczny na Akademii Handlowej Nauk Stosowanych w Radomiu.
Prowadzi wsparcie psychologiczne dla nastolatków i rodziców. W praktyce psychologicznej czerpie z technik Terapii Akceptacji i Zaangażowania oraz Uważności, skupiając się na procesie elastyczności psychologicznej, życiu zgodnym z własnymi wartościami i potrzebami. Praktykę psychologiczną poddaje regularnej superwizji.
Oferuje wsparcie psychologiczne dla młodzieży:
-
doświadczającej problemów w relacjach, w domu, w szkole,
-
z obniżonym nastrojem, lękami,
-
z niepełnosprawnościami,
-
z problemowym używaniem substancji,
-
z mutyzmem wybiórczym,
-
w spektrum neuroróżnorodności (ASD, ADHD).
Wsparcie psychologiczne dla rodziców:
-
chcących pogłębić swoje relacje z dzieckiem,
-
szukających wsparcia w trudnych doświadczeniach,
-
dla rodziców dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami i w spektrum neuroróżnorodności.