Rejestracja telefoniczna i e-mailowa pon - pt w godzinach 8.00-20.00

Zarejestruj się Zostaw numer, oddzwonimy!

Mówi się, że bieganie to najtańszy sport. Żeby rozpocząć przygodę z tą dyscypliną wystarczą na początku dobre chęci. Bieganie stało się modne. I bardzo dobrze! Nic tak nie cieszy lekarza, jak pacjent, który podejmuje aktywność fizyczną, zmienia swoje zwyczaje, zaczyna ćwiczyć i dbać o swoją kondycję. Niestety lekarz często zaczyna znowu się martwić. Szczególnie, gdy widzi pacjenta biegnącego ruchliwą ulicą w centrum miasta.

Wiosną, ciesząc się pierwszymi promieniami słońca, zapominamy o smogu i innych zanieczyszczeniach powietrza. Niestety spaliny samochodów i pył, który unosi się z naszych dróg mogą być dla nas równie szkodliwe. Biegając w takich warunkach, stwarzamy zagrożenie dla naszego układu oddechowego. Krótkotrwała ekspozycja na wysokie stężenia pyłu PM 2,5 powoduje, że dostaje się on bezpośrednio przez płuca do krwi i jest rozprowadzany po całym organizmie. Może to prowadzić do poważnych chorób układu oddechowego i krążenia, a nawet zgonu.

Dlatego starajmy się minimalizować ryzyko, biegając w miejscach zielonych. Szczególnie w weekendy uciekajmy za miasto, do parku czy puszczy. Biegać warto również o poranku. Nie jest to normą, ale w większości miast największe zanieczyszczenie jest po południu, kiedy wracamy z pracy. Można również stosować specjalne maski do biegania, które ułatwiają oddychanie.

Bądźmy w ruchu, ale róbmy to z głową!

ZAPISZ SIĘ i pobierz praktyczny prezent

"68 badań na NFZ"!

Wyślemy Tobie przydatne poradniki i będziemy Cię informować o każdym nowym wpisie na naszym BLOGU.

ZERO spamu! Tylko medyczne i życiowe konkrety. :)

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Zostałeś dodany do naszej listy mailingowej. Sprawdź Swoją skrzynkę i potwierdź Swoją subskrypcję.